christoffer-systemgruppen phone-icon Har du brug for hjælp?
70 25 55 01
Vi står til rådighed 24/7
E-mail: support@systemgruppen.dk
certifikat-barracuda certifikat-microsoft certifikat-m-dynamics

SmartReport

SystemGruppen har designet et uundværligt arbejdsredskab for de teknikere, mekanikere, montører og andre servicefolk, der kører ude og foretager service på diverse produkter.
I stedet for at notere arbejdsopgaver, reservedelsforbrug og lignende ned på en blok, har smartREPORT en intelligent tjekliste, som sørger for, at servicefolkene husker ALT i forbindelse med hvert serviceeftersyn.

SmartReport – den intelligente tjekliste
For de teknikere, mekanikere, montører og andre servicefolk, der kører ude og foretager service på diverse produkter er smartREPORT et uundværligt arbejdsredskab. I stedet for at notere arbejdsopgaver, reservedelsforbrug og lignende ned på en blok, ligger der en intelligent tjekliste på terminalen, som sørger for, at servicefolkene husker ALT i forbindelse med hvert serviceeftersyn.

SmartReport husker, guider og registrerer
Én af de vigtigste egenskaber ved smartREPORT-terminalen er, at den er programmeret til at guide brugeren igennem serviceeftersynet.

Terminalens serviceprogram har sin egen database, hvor alle oplysninger omkring de enkelte produkter ligger. Herfra styres, hvad det er for services, der skal laves og programmet registrerer, hvilke produkter, der er forbrugt i forbindelse med servicen.

Der ligger også en komplet historik over kunden i programmet. Det vil sige, man kan se hvilke services, der blev lavet både ved sidste besøg og tidligere. Om der tidligere har været problemer med maskinen, hvilke reservedele, der er brugt og så videre.

Under servicen på et produkt, guider terminalen automatisk brugeren videre ved hjælp af tjekpunkter på en intelligente tjekliste. Det hjælper med at huske alle de små detaljer, der skal udføres, for man kan ikke komme videre i systemet eller afslutte sin servicerapport, før der er sat flueben ved hver enkelt punkt.

Alt bliver registreret i databasen, så man slipper samtidig for at udfylde fx servicerapporter, forbrugslister og andet papirarbejde, når man kommer hjem til firmaet.

Hvad kan SmartReport ellers?

  • Scanne stregkoder, så det automatisk er den korrekte maskines historik, der vises på terminalen.
  • Med det indbyggede kamera kan man fx dokumentere eventuelle skader på maskinen til efterfølgende vurdering.
  • Registrere eventuel ventetid, hvis montørerne må vente på at komme i gang med opgaveudførelse.

Hvad er SmartReports styrker?

  • Man får registeret alle de ting, man bruger, og servicefolkene får registreringen gjort færdig på stedet.
  • Det er slut med gule huskesedler over alt, og der er ikke noget, der bliver glemt.
  • Backend-programmet har mange styrker, og det giver et godt overblik over de forskellige services og produkter, man har.
  • Man kan følge produktets historik, service igennem en periode og eventuelle problemer.

Flere facts om SmartReport

Hvem har glæde af en SmartReport-løsning?

  • Det har alle, der kører ud til kunder/virksomheder og foretager service og eftersyn. Fra kopimaskiner og generatorer til land brugsmaskiner og vindmøller.
  • Og ikke mindst værkførere, lagerchefer og alle andre, der vil sikre sig, at de forskellige services altid udføres “efter bogen”, og at forbrug og tid registreres korrekt.

Hvordan betjenes SmartReport?

  • Med en logisk opbygget og meget brugervenlig touchskærm, der guider brugeren gennem punkterne.
  • SmartReport findes som windowsterminal, der typisk bruges steder, hvor den skal kunne tåle at blive tabt. Findes også som mini-iPad, der især benyttes, hvis man har brug for fx at sende mails.

Er SmartReport kompatibelt med virksomhedens øvrige (it)systemer?

  • Ja, takket være backend-programmet kan SmartReport bruges med diverse ERP-systemer.

Spørgsmål vedr. SmartReport?

Conni Godskesen

cg@systemgruppen.dk

+45 40 42 73 25

© Copyright - SystemGruppen