smartTRANSPORT – en nyhed fra SystemGruppen

Udviklet med udgangspunkt i kundernes behov og hverdag

smartTRANSPORT er udviklet til vognmandsforretninger i samarbejde med vognmænd. Administrerende direktør i SystemGruppen Olaf Birgisson fortæller, at løsningen er skabt med udgangspunkt i de konkrete behov, der er i mange vognmandsforretninger. Der opleves et stort og tidskrævende arbejde med planlægning og ajourføring af chaufførernes køreruter, tilbagemeldinger mellem chauffører og kontoret samt hele faktureringsprocessen. smartTRANSPORT er udviklet for at gøre alle disse processer enklere og mere effektive for alle parter.

smartTRANSPORT produktet

smartTRANSPORT er en hosted løsning. Derfor er der ingen store krav til udstyr hos kunden. Det eneste krav er, at hver chauffør skal have en tablet, som er omdrejningspunktet for hele smartTRANSPORT løsningen.
Via systemet modtager chaufførerne elektroniske kørelister, som altid er opdateret på deres skærm i bilen. Chaufførerne melder tilbage via deres tablet hvilket giver tre vigtige fordele.

  1. Kontorpersonalet kender status på ruten
  2. Dobbeltindtastninger elimineres
  3. Faktureringsprocessen effektiviseres

Olaf Birgisson fortæller om smartTRANSPORT: ”Løsningen er udviklet så hverdagen skal være nem og enkel for både chauffører og kontorpersonale, så derfor har brugervenlighed været en vigtig forudsætning i produktudviklingen. Derudover er løsningen skabt, så den effektiviserer og dermed skaber væsentlige besparelser i administrationen”.

Billig løsning der giver besparelser

smartTRANSPORT er en billig løsning for vognmandsforretninger. Man betaler et lavt månedligt beløb som afhænger af antallet af biler. Jo flere biler jo billigere er prisen pr. bil. Derudover kan der være en engangsydelse til integration med kundens økonomisystem – men også beløbene til dette er konkurrencedygtige. Alt i alt vil den effektivisering og besparelse man opnår væsentligt overstige udgiften til løsningen.

Effektivisering og en nemmere hverdag

Løsningen giver fordele for både chauffører, det administrative personale og vognmanden.
For chaufførerne bliver hverdagen nemmere og mere overskuelig da de hele tiden har en opdateret køreliste på deres tablet. Løsningen fungerer både online og offline, så derfor er man altid opdateret og alle ændringer sendes direkte til vognen ligesom chaufførenes tilbagemeldinger sendes direkte til kontoret. Derudover slipper de helt for papirarbejde da al rapportering foregår nemt og enkelt via deres tablet.
For det administrative personale giver løsningen større overblik over hvor chaufførerne befinder sig, og hvor langt de er i forhold til deres dagsruter. Og da alle chauffører løbende opdaterer systemet, kender det administrative personale altid status og kan derfor besvare eventuelle spørgsmål fra kunder nemt, korrekt og præcist. Det er også hurtigt at tage imod nye opgaver og justere en dagsrute for den chauffør, der er tættest på den nye opgave. Og sidst men ikke mindst er faktureringsproceduren hurtigere og meget mere enkel. Færdige faktureringsgrundlag dannes nemlig fra smartTRANSPORT og sendes til ERP-systemet, så der er klar til fakturering helt uden papir-og tastearbejde.
For vognmanden giver smartTRANSPORT åbenlyse fordele da det effektiviserer dagligdagen og skaber mærkbare besparelser i den administrative del af virksomheden. Derudover bliver chaufførernes arbejdsdag optimeret, så de kan nå mere.

Ønskes yderligere information:

Direktør Olaf B. Birgisson
e-mail: obb@systemgruppen.dk
Tlf: 96 45 55 09
Mobil: 24 86 50 39